
Magija yra!
Kuo giliau į mišką, tuo daugiau medžių, arba, jeigu perfrazuočiau papilėniškio abituriento žodžius: visko žinoti neįmanoma, bet reikia stengtis, jie atitiktų pokalbio esmę. . Nuotolinė pažintis su Papilės Simono Daukanto gimnazijos abiturientu Ričardu CIBULSKIU prasidėjo nuo mokyklos tinklapyje perskaitytos žinutės apie laimėjimą mokslinių tiriamųjų darbų konferencijoje. Būtent Ričardas yra tas jaunuolis, kuris daugiau kaip dvejus metus tyrinėjo Augustaičių malūno istoriją. Nors toks apibendrinimas nėra pats tinkamiausias. Vaikinas „kapsto“ viską, ką gali iškapstyti.
Įvertintas darbas
Žinia, kad papilėniškis abiturientas domisi krašto istorija, ir ne vien liaudies pasakojimais, o dokumentais, faktais, visu tuo, ką galima įrodyti, sujaudino. Mat dažną kartą su senosios kartos atstovais Steponu Adomavičiumi ir Igoriu Jaroševu pasikalbėdavome: ar bus koks keistuolis, kuris neapleis krašto istorijos? Ričardas Cibulskis Lietuvos gimnazijų mokinių mokslinių tiriamųjų darbų konferencijoje Vilniuje išsiskyrė pranešimu „Technologinė įranga, išlikusi Augustaičių vandens malūne“, ir surinktais duomenimis, mintimis ir išvadomis atkreipė į save dėmesį. Vaikinas pasakojo, kad projekto pristatymui skirtos 7 minutės „ištyso“ į kur kas ilgesnį laiką. „Manęs nepertraukė, galėjau išdėstyti esminius faktus, nes per duotą laiką apie Augustaičius nebuvo įmanoma pateikti net minimalios informacijos. Po pristatymo sulaukiau puikių atsiliepimų iš komisijos. Sakė, kad šis darbas vertas sklaidos istoriniu aspektu. Tai buvo pati geriausia žinia po daugiau kaip dviejų metų darbo,“ – pasakojo pašnekovas. Jaunas tyrėjas Augustaičių malūno veiklos duomenis, apibendrinęs kaip istorijos eigą, panaudos egzaminuose: tai tapo brandos darbu.
Ričardo tiriamasis darbas, perteiktas pranešime, įvertintas kaip išskirtinis dėl įvairiapusės analizės. Pavyzdžiui, kaip technologinė įranga išliko šiame vandens malūne. Dėmesys atkreiptas į įvairius mechanizmus ir įrenginius, pritaikytus praeitame amžiuje. Vaikiną eiti tuo keliu paskatino istorijos mokytoja Kristina Puzarienė. Ričardas sako, kad buvo būtina tartis, klausti, nes tokio amžiaus moksleivis tiesiog daug ko nežino. Mokytoja žinojo… ji ir pasiūlė imtis tiriamosios veiklos. „Sužinojęs, kad darbą reikės pristatyti privačių gimnazijų rate, kiek suglumau…
Visas rašinys gruodžio 23 numeryje
Roma JONIKIENĖ