Lietuvos ir Ukrainos mokytojai kartu kuria ateitį

Rusijos karas prieš Ukrainą sukrėtė visą pasaulį. Šalyje, kur kasdien kaukia sirenos ir sprogimai, išsilavinimas tapo ne tik galimybe įgyti žinių, bet ir vilties simboliu. Suprasdama šią situaciją, Tarptautinio palaikymo bendrija „Kelias į svajonę“ įgyvendino dalinai Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos fondo finansuojamą projektą „Sėkminga karta“, kuriuo siekiama stiprinti Ukrainos švietimo sistemą.
Projekto „Sėkminga karta“ pagrindinis tikslas – padėti Ukrainos mokytojams tobulinti kvalifikaciją. Karo išblaškyti pedagogai atvyko į Lietuvą, kur dalyvavo įvairiuose mokymuose ir seminaruose. Jie mokėsi naujų mokymo metodų, susipažino su inovatyviomis technologijomis ir dalinosi savo patirtimi su lietuvių kolegomis. Projekto metu buvo siekiama supažindinti Ukrainos pedagogus iš Šostkos, Mangušo ir Grebinki rajonų su Lietuvos moksleivių ugdymo karjerai programa, profesinį išsilavinimą suteikiančių mokyklų praktinių užsiėmimų bazėmis, suteikti žinių bei praktinių įgūdžių apie mokinių ugdymo karjerai naujoves, įtraukųjį ugdymą.
Ypatingas dėmesys buvo skirtas mokytojams, dirbantiems su specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais. Šie vaikai, patyrę karo stresą, dažnai susiduria su papildomomais iššūkiais, todėl mokytojams suteikiamos specialios žinios ir įgūdžiai, kaip padėti jiems integruotis į mokymo procesą.
Per trumpą laiką projektas pasiekė puikių rezultatų. Ukrainos mokytojai ne tik įgijo naujų žinių ir įgūdžių, bet ir susirado bendraminčių Lietuvoje. Susitikimai su Lietuvos pedagogais padėjo jiems geriau suprasti, kaip organizuoti mokymo procesą sudėtingomis sąlygomis.
Projektas tęsėsi beveik metus. Praeitų metų spalio ir lapkričio mėnesiais į Lietuvą buvo atvykusios dvi švietimo specialistų ir pedagogų grupės, kurios lankėsi profesinį išsilavinimą teikiančiose bei specializuotose ugdymo įstaigose, vyko verslumo, vyko finansinio raštingumo bei ugdymo karjerai teoriniai ir praktiniai užsiėmimai. Projekto pirmojo etapo metu įvykdyta 14 įvairaus pobūdžio veiklų (išvykos, diskusijos, dokumentų analizė ir aptarimas bei kt.).
Projekto dalyviai sėmėsi papildomų žinių nuotoliu (buvo pravesti 10 susitikimų, aptarta 16 temų). Įgytas Lietuvoje žinias taikė savo darbe: organizavo verslumo užsiėmimus (kūrybines dirbtuves), kūrybinių dirbtuvių dirbinių muges, ugdymo karjerai dienas, vedė integruotas pamokas (verslumo, finansinio raštingumo, ugdymo karjerai), dalinosi patirtimis nuotolinių susitikimų metu. Projektą baigėme nuotoline konferencija, kur dalyviai dalinosi savo mintimis, įspūdžiais, kuriuos paliko dalyvavimas projekte.
Ukrainoje taip pat vyko įvairios praktinės veiklos: nuo kūrybinių dirbtuvių iki verslumo pagrindų mokymo. Projekto kulminacija – verslo idėjų ir rankdarbių paroda „Aš galiu“, kurioje dalyviai pristatė savo sukurtus produktus. Ateityje planuojamos profesijų mugės, kuriose bus dalijamasi projekto patirtimi ir vykdomas išsamus projekto vertinimas.
Užsiėmimai Ukrainoje kartais vyko slėptuvėse, gaudžiant pavojaus sirenoms. Nepaisant tokių pavojų, švietimo procesas šioje šalyje vis tiek vyksta taip, kaip ir turi vykti. Jei mokyklos nebėra, jei jos vietoje griuvėsiai, moksleiviai mokslus tęsia slėptuvėse, ir tvirtai tiki savo šalies ateitimi.
Projektas taip pat prisidėjo prie stipresnių Lietuvos ir Ukrainos ryšių. Bendradarbiaudami, abiejų šalių mokytojai keitėsi patirtimi ir geriausiomis praktikomis, taip stiprindami švietimo sistemą abiejose šalyse. Projektas „Sėkminga karta“ yra puikus pavyzdys, kaip švietimas gali būti galinga priemonė, padedanti žmonėms įveikti sunkumus. Investicijos į švietimą yra investicijos į ateitį.