
Mokytojauk, suprasi, koks tai darbas
Baugina „senos – naujos“ idėjos, kai trūkstant specialistų darbą atlikti pakviečiami žmonės „iš pašalio“. Nieko blogo, nes beveik visų darbų galima išmokti. Mokyklų laukia didelis pokytis, ir tai net ne reforma, o išeities iš prastos situacijos paieškos. Kviečiami mokytojauti universitetinį išsilavinimą turintys įvairių sričių specialistai, kurie per tam skirtą laiką susirinks pedagoginės patirties kreditus, tuo pačiu baigs papildomus edukacijos mokslus.
Prieš gerus trisdešimt metų, kai ėjome į savąją laisvę, pedagogė, ko gero, žinomiausia šalyje edukologė Meilė Lukšienė sukūrė tautinės mokyklos koncepciją su pagrindiniais akcentais – humanizmas mokiniui ir mokytojui, o mokslo tikslas, kad išsilavinęs žmogus dirbtų tėvynei. Primityviai šnekant – reformai reikėjo specialistų, o jie neturėjo žinių, kaip tai padaryti, tad iškeliavo į pasaulį idėjų. Privežė visokių. Ir pagal šalį valdžiusių partijų leidimą diegė naujoves kaip kas išmanė. Ir dabar turime rezultatą. Kasmet reformuojame švietimą. Tik gaila, kad žinios prastėja, egzaminų neišlaiko tūkstančiai abiturientų, o dešimtokų pasiekimų patikrinimo rezultatais kasmet atvirai baisimasi.
Apie mokytojų trūkumo mokyklose likvidavimo būdą – Romos JONINENĖS publikacija trečiadienio laikraštyje