Smūgių į paširdžius gauna visi vežėjai

Lietuvos keleivių vežimo asociacija skelbia blogas žinias apie didelius nuostolius verslui. Skaičiuojama, kad jau kitų metų pirmąjį ketvirtį gali būti nutrauktos sutartys su 42 bendrovėmis, kurios teikė paslaugas veždamos keleivius tarpmiestiniais maršrutais. Ši liūdna perspektyva vadinama dešimtmečius kurtos tarpmiestinių autobusų rinkos griūtimi.
Vežėjų autobusais verslas nėra pelningas. Kad pelnas lietųsi laisvai, visos sėdimos vietos autobuse turėtų būti užimtos. Kas važiuojate matote – trisdešimties vietų autobuse daugiausia penkiolika keleivių, bet labai dažnai į kelionę išsiruošę penki keleiviai… Asociacija skelbia, kad keleivių srautai krito daugiau nei dvigubai, neuždirbta milijonai eurų. Pabrėžiama – blogiausia, kad nėra apibrėžtumo ir tikrumo dėl ateities, vežėjai turi įsipareigojimų, kuriuos reikia vykdyti. Tačiau įvykdyti įsipareigojimų nėra sąlygų dėl pasikeitusios galimybės judėti – liga, karantinas riboja paslaugas. Konkurencijos tarnyba vasarą skyrė 43 tūkst. eurų baudą ir įpareigojo nutraukti sutartis su vežėjais. Vadinasi, ir su mūsų bei mus aptarnaujančiais Autobusų parkais. Nors kelionių srautai sumažėję, žmonėms važiuoti reikia. Teigiama, kad keleiviai nebegaus reikalingos paslaugos. Nebesant sutarčių su vežėjų bendrovėmis, rinką gali pasidalinti konkurentai iš užsienio, ir nebūtinai draugiškų šalių.
Tokia yra keleivių vežimo asociacijos nuomonė apie situaciją šalyje, o kaip sekasi mūsiškiams – UAB Naujosios Akmenės autobusų parkui, taip pat turinčiam finansinių sunkumų. Įmonės ekonomistė Loreta Avelienė informaciją pateikia faktais. „UAB Naujosios Akmenės autobusų parko 2020 m. veiklos rezultatus lėmė dėl COVID – 19 nuo kovo 16 dienos paskelbtas karantinas, šalyje ilgą laiką galiojusi ekstremali situacija ir lapkričio 7 dieną vėl prasidėjęs karantinas,“ – sako pašnekovė.
Daugiau Roma Jonikienė šeštadienio, lapkričio 21d. VIENYBĖJE.