Reformos skatino permainas žemės ūkyje  (9) 

Automobilių parko kūrimas ir veikla

Nereikia daug aiškinti, kokią strateginę reikšmę didelės įmonės, kokia tapo LŽŪT Akmenės rajoninis susivienijimas, infrastruktūroje turi automobilių parkas. Įvairių krovinių pervežimui reikėjo dešimčių specialios paskirties mašinų – nuo dvitonio gaziko, iki įvairaus tonažo savivarčių ir bortinių automobilių, statybines konstrukcijas gabenančių vilkikų, kurą ir skystas trąšas vežančių specialių mašinų, autokranų, specialiai žmonių pervežimui paruoštų bortinių „lėtučkių“, kol atėjo autobusų era.

Man  kolega Algimantas Kulvinskis pasakojo, kad jo darbo 1972 metais pradžioje susivienijime tebuvo prekybos tarnyba, statybos montavimo baras ir ūkinė dalis. Atskiros transporto tarnybos nebuvo, automobiliais disponavo ūkio dalis. Mašinos, pagrinde bortinės, buvo skirtos tiekimo tarnybai. Statybos montavimo baras gaudavo žmonių vežimui į darbą paruoštų dengtų sunkvežimių, vadinamų „lėtučkėmės“. Tie patys automobiliai į objektus nuveždavo ir statybines medžiagas. Už automobilių eksploatavimą ir jų remontą buvo atsakingas garažo vedėjas Vladas Simonavičius. 1973 metais, pradėjus veikti mechaninėms dirbtuvėms, gautas vyriausiojo inžinieriaus etatas, kurį užėmė Algimantas Kulvinskis. Jis kuravo ir transporto veiklą. Tais pačiais metais, be šio objekto, užbaigta naujo sandėlio, kuriame be kitų vertybių, sandėliavome ir birias mineralines trąšas. Smarkiai šoktelėjo statybos montavimo baro darbų apimtys, išaugo darbuotojų skaičius, todėl ženkliai padidėjo ir transporto priemonių kiekis.

1974 metais buvo įkurta transporto tarnyba ir gautas valdytojo pavaduotojo transportui etatas, kurį užėmė jaunas Kauno politechnikos instituto absolventas Ričardas Jatulis…

Stasys BERŽINIS

Visas rašinys gegužės 30 d. numeryje

Nuotraukose: Stasys Beržinis

Valdytojo pavaduotojas Ričardas Jatulis

Naujųjų metų šventė: dešinėje – pavaduotojas A. Ižganaitis.

Baigiama naftos bazės statyba. 1975 m.