Socialinis darbuotojas atsakys už elektrą

Privertę žmones įžengti į „liberalizuotą elektros tiekimo rinką“ valdžios žmonės susidūrė su rimta problema, mat daugelį žingsnių ketinta žengti vien informacinių technologijų pagalba. Deja, pusė piliečių nesinaudoja išmaniųjų telefonų funkcijomis, nemoka mokesčių internetu, ir netgi vengia kompiuterizuotų paslaugų. O dar problemos su nesąžiningais elektros pardavėjais, apgavusiais žmones. Apie kainas nekalbame, jos šokiruoja. Prireikė kažką daryti trečiajame etape – susirūpinta vartotojais, kurie sunaudoja mažai elektros energijos  ir dar neprivalo pasirinkti tiekėjo, tačiau juk reikia juos kažkaip „pririšti“ prie ypatingai pelningo verslo savininkų. „Neprisirišę“ daugiausia garbaus amžiaus, socialiai neaktyvūs žmonės. Ir tie, kurie neturi jiems padėti galinčios artimos aplinkos.

Sudomino mintis, išsakyta interviu su šalies vadovais, kad pagelbėti negebantiems pasirinkti elektros tiekėjo, padės seniūnijų socialiniai darbuotojai, kiti specialistai. Tokia mintis, neslėpsiu, buvo kilusi ir man. Prisiminiau pinigų keitimo du procesus – įvedus litą, o paskui jį keičiant į eurą. Tuomet bankai priėmė papildomų darbuotojų, kad šie padėtų susigaudyti, ką daryti, ir kaip tai padaryti. Bet tuomet bendravimas buvo „gyva eile“, kai žmogus, nors ir pykdamas ant viso pasaulio, galėjo pasikalbėti su specialistu…

Visas rašinys rugpjūčio 20 d. numeryje Roma JONIKIENĖ