2017-ųjų metų sezonas pradėtas

Antraštę reikėtų kiek pakoreguoti, nes gamybos procesas dėl netikėto gedimo sustabdytas. Kaip informavo gamybos cecho viršininkas Romualdas Jagiela, trečiąjį eksploatacijos sezoną pradėjusi naujoji klinkerio gamybos linija buvo paleista vasario 17 dieną. Paleidimo darbus atliko pamainos meistro Valentino Labeikio vyrai: degimo operatorius Arvydas Juocevičius, malimo operatorius Darius Kiršys, anglies padavimo operatorius Haroldas Pipiras. Pasak cecho vadovo, krosnies užkūrimo procesas nėra toks paprastas. Remonto metu krosnyje pakeista nemaža dalis karščiui atsparių medžiagų, tad jos įprastinis pašildymas nuo 24 valandų pailgėjo iki 45. Atlikus seką sudėtingų krosnies pašildymo ir jos sukimo testų bei pasiekus 1110-1120 laipsnių temperatūrą, iš šilumokaičio per ciklonus prasidėjo laipsniškas įkrovos padavimas į degimo krosnį. Jai įsibėgėjant automatika ir pranešė apie gedimą – aušintuvų hidraulikos sistemoje „sustreikavo“ siurbliai. Ir remontininkų, ir gamybininkų rūpestis kuo greičiau pašalinti bėdą ir atnaujinti gamybą.

Viršininkas R. Jagiela pasakoja, kad kol buvo remontuojama krosnis ir kita technologinio proseso įranga, dalis cecho darbuotojų atostogavo, dalis padėjo remontininkams. Ir savo kieme reikėjo apsitvarkyti, iš malūnų cilindrų išrinkti metalinius rutulius, kurie susidėvėjo, suskilo ar sudužo ir sudėti naujus. Patikrinta ir inventorizuota technologinė įranga.laiką sukasi cemento malūnai, veikia džiovinimo, fasavimo ir pakavimo skyriai. Pakavimo skyrius pradėtas eksploatuoti 2005 metų rugpjūčio mėnesį. Gamybos cecho viršininko pavaduotojas Vytautas Arlauskis informavo, kad karuselinė fasavimo mašina per valandą supilsto iki 90 tonų cemento į maišelius po 40 kg, iki 70 tonų – po 35 kg, iki 60-65 tonų – po 25 kg. Fasavimo mašiną pamainoje aptarnauja du darbininkai – mašinos ir maišelių užmovimo įrenginio operatoriai. Alfonsas Narbuntas šią mašiną valdo nuo paleidimo dienos ir didesnių priekaištų neturi. Fasavimo skyriuje paruošta produkcija dengtu transporteriu nukeliauja į štabeliavimo salę. Čia jie sudedamiant padėklų ir aptraukiami hermetine plėvele, saugančia nuo atmosferos poveikio. Po to automobiliais ar vagonais išvežami užsakovams. Pakavimo skyriuje dirba 4 krautuvų vaiuotojai. Didžiausią darbo stažą iš jų turi Stasys Tupikas – 32 metai. Dabar ne sezono metas, bet per 8 valandų pamainą supakuojama po 16 tūkst. maišelių, o per didįjį darbymetį ir 24 tūkstančiai.

Naujojo gamybos sezono pradžiai įmonėn geležinkelio vagonais iš Rusijos baseinų atkeliavo pagrindinis kuras – anglis. Jos reikia nemažai. 2016 metais gamyboje sunaudota per 114 tūkst. tonų.

Atbunda prekyba su ES šalimis – geležinkelio cisternomis pirmieji sąstatai su cementu pajudėjo į Klaipėdos uostą.

Saulius GAJAUSKAS