Laukiamiausia geležinkelio šviesoforo šviesa – žalia

Žingeidžiam skaitytojui priminsiu, kad Akmenės geležinkelio stočiai šį rudenį sukaks 146 metai. Gimtadieniu laikoma 1871 metų rugsėjo 16 diena, kai pradėjo veikti geležinkelio ruožas Liepoja – Kaišiadorys. Tiesa, stotis tada vadinosi Dabikinės, o Akmenės ji pervardinta 1932 metais. Per antrąjį pasaulinį karą traukinių eismui Akmenės stotyje vadovavo vokiečiai. Iš Akmenės stoties geležinkeliu iki Vilniaus 264 km, iki Kauno – 210 km, iki Klaipėdos – 186 km, iki Radviliškio – 72 km, iki Mažeikių – 37 km.

Šiandien Akmenės geležinkelio stotis AB „Lietuvos geležinkeliai“ infrakstruktūroje užima ne paskutinę vietą. Pagal pavaldumą akmeniškiai geležinkelininkai priklauso Radviliškio regiono stočių skyriui. Per 40 metų geležinkelyje dirbantis ir penktuosius metus stoties viršininko pareigas einantis Arvydas Jasutis informavo, kad 2016 metais pakrauta 13416 vagonų (2015 metais – 12387). Pagrindiniai pakrovos klientai yra AB „Akmenės cementas“ ir „Naujasis kalcitas“. Iš Akmenės stoties vagonai išvažiuoja pakrauti cementu, kalkėmis, aktyvintais milteliais asfeltbetonio gamybai. Pakrovos didėjimą lėmė cemento gabenimas į Klaipėdos uostą. Didžiulę reikšmę turi ir mūsų rajono pramonės įmonėms skirti kroviniai. Pernai iškrautas 2891 (3579) vagonas. Cementininkai iš Rusijos baseinų atsiveža akmens anglies, iš Ukrainos, Latvijos regionų cemento gamybai reikalingų priedų gipso, pirito degenų ir kitką. Stoties paslaugomis pasinaudoja trašų tiekėjai.

Sklandžiam krovinių gabenimui svarbus vagonų skaičius ir jų parko techninė būklė. Anglis į cemento įmonę atkeliauja Rusijos privačių firmų vagonais ir savininkai nurodo, kokia tvarka juos grąžinti. Cementininkai savo produkcijai išvežti turi 111 cisterninių ir 48 kitokius vagonus. Šiais vagonais išvežama trečia dalis cemento, likęs – AB „Lietuvos geležinkeliai“ bendrojo parko vagonais. Bendrovė nuolat parką atnaujina. Neseniai iš Briansko (Rusija) vagonų gamyklos nupirkti 56 naujo modelio cementvežiai, kuriais krovinys tiekiamas Lietuvos gavėjams. Kitiems biriems koviniams vežti pritaikomi specializuoti vagonai.

Akmenės stotis yra tranzitinė AB „ORLEN Lietuva“ produkcijai. Nuo šios įmonės darbo intensyvumo priklauso sąstatų skaičius. Pasitaiko ir 15 traukinių per parą. Čia pagaminta produkcija į Klaipėdą vežama per Akmenės geležinkelio stotį ir sąstatas perkabinamas Kužių stotyje. Tuo pačiu maršrutu įmonėn grįžta tušti vagonai.

Akmenės geležinkelio stotyje sustoja keleiviniai traukinukai į Šiaulius ir Radviliškį. Jų grafikas sudarytas taip, kad į Šiaulių stotį atvykę keleiviai suspėtų įsėsti į greituosius traukinius Klaipėda – Vilnius ir Vilnius – Klaipėda. Traukinukai sulaukia ir atgal grįžtančių keleivių. Įvesta elektroninė bilieto įsigijimo tvarka.

Pasak stoties viršininko A. Jasučio, geležinkelio stotyje techniniu požiūriu kaip ir viskas padaryta. Veikia šiuolaikinė ryšių sistema, budėtojas iš valdymo pulto gali susisiekti su stočių budėtojais ir lokomotyvų mašinistais visoje šalies teritorijoje. Pagrindinių kelių visi iešmai ant gelžbetoninių pabėgių, pernai Šiaulių geležinkelio infrakstruktūros filialo statybos ir remonto baras gelžbetoninius pabėgius ir ilgabėgius paklojo ruože Akmenė – Karpėnai. Naujovėms, suprantama, visad bus žalia šviesa.

Geležinkelininkams nerimą kelia avarinės būklės savivaldybei priklausantis pėsčiųjų tiltas per geležinkelio kelius. Nepriklausomos ekspertizės verdiktas tiltu draudžia naudotis.

Saulius GAJAUSKAS

Autoriaus nuotraukos

 

„Vienybės“ vasario 15d. numeris